Tak jo, poznámka přeformulována na:
Píše:
Produkty vytváříš ze surovin, které jsou běžně k nalezení, jako nepříliš vzácné nerosty a rostliny, připomínají tekutiny vytažené z truhly lehce zapáchající bahnitou vodu a 24 hodin ztratí svůj účinek. Z tohoto důvodu s nimi nelze obchodovat. (Pro pravidla na tvorbu obchodovatelných předmětů se podívej na rámeček Alchymista v mezidobí)
Holt, když mi pár lidí nezávisle řekne, že apel na dbad nestačí, tak to tam raději napíšu natvrdo.
Odvážná reforma Tvorby předmětů:
Píše:
Tvorba magického předmětu
Od 13. úrovně umíš tvořit za pochodu i jiné magické předměty, než lektvary. Jednou mezi důkladnými odpočinky můžeš provést ověření Inteligence za použití alchymických surovin a získat tak Drahocennou surovinu (Stupeň obtížnosti je uveden níže). Během krátkého či důkladného odpočinku můžeš Drahocennou surovinu spotřebovat spolu se čtyřmi použitími tvé Alchymické truhly a vyrobit tak běžný nebo neobvyklý magický předmět dle tvé volby. Pokud surovinu nespotřebuješ do 1k6 dní, znehodnotí se.
Magický předmět, který takto vyrobíš, má omezenou životnost a po 1+1k6 dnech ztratí svou magii. Tato nedokonalost je na předmětu zřejmá a nedá se s ním obchodovat. (Pro pravidla na tvorbu obchodovatelných předmětů se podívej na rámeček Alchymista v mezidobí)
Od 17. úrovně můžeš spotřebovat dvě Drahocenné suroviny a čtyři použití truhly a vyrobit jeden vzácný předmět , který svou magii udrží 3+1k6 hodin.
Od 20. úrovně můžeš použít jednu Drahocennou surovinu a čtyři použití truhly a vyrobit Lektvar síly bouřného obra, Lektvar prvotřídního léčení, Nolzurovy úchvatné barvy, Nejpevnější lepidlo nebo Univerzální rozpouštědlo. Tyto předměty vydrží 24 hodin.
Názory? Fakt by mi bodly.
A v rámci mezidobí dostane alchymista speciální činnost
Píše:
Provoz alchymické dílny
Alchymista může provozovat dílnu, ve které vytváří mimořádné, zejména magické, předměty. Alchymista se nemusí obávat, že by o jeho díla nebyl zájem, spíše, jestli si je někdo může dovolit. Při provozu své dílny může udržovat takový životní styl, jako nejbohatší osoby v osadě, ve které se nachází, aniž by musel platit příslušné náklady.
Nebo může udržovat životní úroveň o dva stupně nižší a vytvářet Mistrovský kus.
Mistrovský kus je magický předmět libovolného typu, vyžadující sladění s konkrétním tvorem. Alchymista při výrobě jmenuje až tolik tvorů, kolik je jeho inteligence (minimálně 1), kteří se mohou s předmětem sladit. Tato podmínka se po smrti všech jmenovaných tvorů změní na normální podmínku daného druhu předmětu.
Doba a nároky na výrobu předmětu souvisí s jeho vzácností.
Běžný předmět vyrobí alchymista 1. nebo vyšší úrovně za 1 den, po který platí nálady minimálně chudého životního stylu.
Neobvyklý předmět vyrobí alchymista 3. nebo vyšší úrovně za 1 týden, po který platí nálady minimálně střídmého životního stylu.
Vzácný předmět vyrobí alchymista 6. nebo vyšší úrovně za 1 měsíc, po který platí nálady minimálně pohodového životního stylu.
Velmi vzácný předmět vyrobí alchymista 11. nebo vyšší úrovně za 6 měsíců, po který platí nálady minimálně zámožného životního stylu.
Legendární předmět vyrobí alchymista 17. nebo vyšší úrovně za 1 rok, po který platí nálady minimálně šlechtického životního stylu.
Do doby výroby se samozřejmě nezapočítá doba, kdy se alchymista věnoval jiným činnostem. PJ může stanovit, že konkrétní předmět potřebuje specifický předpis nebo surovinu, kterou musí alchymista získat specifickým způsobem. PJ také může stanovit podmínky, dobu a náklady výroby artefaktu, který by mohl zkusit vyrobit alchymista 20. úrovně.